Hanti misjon

andrus_koljaMinu kümnes reis hantide juurde kestis poolteist kuud. Olin rõõmus, et saan esimest korda olla pikemat aega koos koguduseliikmete ja teiste kohalike töötegijatega. Et paremini sealseid inimesi mõista, oli kange tahtmine aidata kohalikke nende igapäevaelu toimetustes. Ette rutates olgu öeldud, et juba kolmas kord järjest ei tahtnud ma kodumaale tagasi tulla!
Salehardi jõudes vestlesin evangeelse koguduse pastoriga, et saada ülevaadet misjonitöö olukorrast. Järgmisel päeval külastasin vana tädi Veerat, kes juba aastaid meie eest palvetab. Seejärel sõitsin jõelaevaga 200 km mööda Obi ülesvoolu Mužisse, et teenida kohalikke kristlasi.
Mužis koguneb grupp kristlasi kolmapäeviti piiblitundi, reedeti palvekoosolekule ja pühapäeviti jumalateenistusele. Kõige olulisem oli inimeste murede kuulamine ja nende eest palvetamine. Kogudus vajab karjast ja töötegijaid, kes aitaksid koormad Jumalale üle anda. Olen juba aastaid arvanud, et kogudust võiks teenida kogemustega perekond, aga tuleb usaldada Jumala tahet.
Misjonitööks Obi jõe äärsetes handi ja neenetsi külades hakkab Salehardi kogudus kasutama laeva. Laeva sisseõnnistamiselt on pildile jäänud eestlased, handid, udmurt, komi ja neenets.   Estonians, Khanty, Udmurt, Komi and Nenets come together for the blessing of a boat that will be used by the Salekhard Church in mission work to villages along the Ob river.Elasin Kolja ja Zina juures, kus me tavaliselt peatume. Aitasin peenraid rohida, siis käisime Koljaga paaril päeval metsas, et talveks saunavihtasid teha. Mööda jõge sõitsime paadiga kümneid kilomeetreid, et külastada ja julgustada pererahva sugulasi ning tuttavaid. Veel tegime reisi murakale. Kuigi oli väga kuum ja palju sääski, andis ilus loodus ja rikkalik saak südamesse erakordse rõõmu. Murakaid korjasime 45 liitrit!
Siberi kalurite suurim pidupäev aastas on kalurite päev, kuhu tuleb kokku hulgaliselt rahvast. Pidustuste ajal rääkisime inimestega, jagasime evangeeliumeid ja kalendreid. Õhtul aga istusime jõe ääres ja palvetasime kõigi pärast, kellega päeva jooksul olime kokku puutunud.
Põhjapõdrakasvatajate juures tundras olin seni käinud vaid talvel. Et Kolja kurtis oma tervise üle ja tahtis minna tundrasse värsket õhku hingama,siis võtsime kõne Eestisse Signele, kes on põdrakasvatajaid külastanud juba viis korda. Signe nõustus ka seekord kaasa tulema ja nii sõitsime peagi nädalaks tundrasse. Tegime küttepuid, aitasime murakaid korjata ja käisime poest toitu toomas. Varem viidud handikeelset Markuse evangeeliumi olid mõned põdrakasvatajad juba lugenud.
Piirkonna suurusele vaatamata oleme kaheksa aasta jooksul jõudnud enam-vähem kõik asustatud punktid läbi käia. Hantide elust osa võttes
sai selgeks, et tunnistaja sõnumiks on tema eluviis ning suhtumine töösse. Siinkandis levib evangeelium isiklikul pinnal ja tihti võtab usalduse võitmine aega.

Kes meie oleme?

Hõimurahvaste Aeg on Eesti Piibliseltsi, Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku Misjonikeskuse, Eesti Evangeelse Alliansi misjonitoimkonna ja Ljus i Österi 2006. aastal algatatud projekt, mille eesmärk on ergutada Eesti kristlasi võtma vastutust meie soomeugrilastest õdede-vendade toetamiseks Venemaal.