Hõimurahvastel külas

Ettevaatust, misjonipisik nakatab!

Selle aasta misjonireis Komimaale oli minu jaoks juba teine. Seekord oli meie grupp neljaliikmeline – grupijuht Ants, Leili, Karl-Chris ja mina. Oleme kõik täiesti erinevad inimesed, kuid kõik täiendasid üksteist ja toimisime meeskonnana väga hästi.

Misjonireisil osalejad Leili, Karl-Chris, Liis ja Ants lastelaagris Storoževskis.
Misjonireisil osalejad Leili, Karl-Chris,
Liis ja Ants lastelaagris Storoževskis.

Meie eesmärk oli Storoževskis  toimunud laste- ja noortelaagrites kaasa aidata. Viisime läbi hommikuvõimlemist, piibli- ja palvetunde, mängisime rendžut ja erinevaid spordimänge ning valmistasime küpsisetorti. Väga huvitavaks kogemuseks kujunes meile kõigile Eesti päev. Erinevate olukordade, mängude ja ülesannete kaudu saime grupisiseselt lähedasemaks, õppisime üksteist paremini tundma ning nii leidis igaüks oma koha grupis.

Loe edasi: Ettevaatust, misjonipisik nakatab!

Jumala plaan – see on parim!

Signe Liivak
  1. august. Juba üheteistkümnendat korda sätin sammud Jamali poole. Kui mulle tehti ettepanek grupp seekord tundra asemel handi küladesse viia, ei mõelnud ma kaua. Valmisolek minekuks on mul kogu aeg olemas. Sõidame koos Anna ja Joonasega, Salehardis liitub meiega Valja.

Meil on kolm eesmärki: 1) luua Jamgordis uusi kontakte ja teha lastele nädalane laager; 2) julgustada kohalikke kristlasi Mužis ja olla neile toeks; 3) veeta Salehardi koguduse kristlastega nädalalõpp mägedes. ‏

Nagu igal aastal, nii ka seekord saadab mind misjonireisile tütar Liisu. Buss väljub Tallinnast hilisõhtul.

Loe edasi: Jumala plaan – see on parim!

Jõuluaeg neenetsite juures tundras

6 6 200pxSoov minna tundrasse põdrakasvatajate juurde talvel tekkis kohe pärast esimest suvist misjonireisi, kuid kulus seitse aastat, enne kui mul avanes võimalus talvist tundrat külastada.  Meie sõidu eesmärgiks oli põdrakasvatajate lastele jõulupakkide viimine. Sõitsime kolmekesi: neenets Petja ja meie Soome-ugri misjoni- ja piiblikooli vilistlane hant Valja Salehardi kogudusest ning mina, eestlane Signe.

Esmaspäev, 7. jaanuar. Akna taga näitab termomeeter 30 külmakraadi. Tundrasse sõidame buraani (mootorsõiduk) ja saaniga. Suusajope ja suusapükste peale paneme maalitsa (põdranahkadest kapuutsiga mantel), kissaad (põdranahast saapad) ja guus (viltriidest kapuutsiga mantel tuule kaitseks). On kubujussi tunne.

Meie Valjaga istume kingituste ja bensiinikanistrite vahel, jalad üle serva rippu. Saan rapub tugevalt, on kitsas, ja selga pole ka kusagile toetada. Pildistamisest ei tule midagi välja, sest pean saanil püsimiseks kogu hingega kinni hoidma köitest, millega pakid on saanile kinnitatud. Ääri saanil ei ole.

Loe edasi: Jõuluaeg neenetsite juures tundras

Misjonireis ületas ootused

Minu tutvus Jamaliga algas viis aastat tagasi, kui mu sõbrad sinna misjonireisile sõitsid. Sellest ajast alates tahtsin ka ise külastada väikest kauget maad, millest
eriti tihti ei räägita.

Möödunud suvel avaneski mul suurepärane võimalus misjonireisil osalemiseks. Läksin sinna oma ettekujutuste ja ootustega. Jaama jõudes märkasin suuri kotte lastele mõeldud riiete ja mänguasjadega, mida pidime mitme ümberistumisega reisil hakkama kaasa vedama. Asi tundus juba päris huvitav – pagasit oli tunduvalt rohkem kui misjonigrupis inimesi!

Loe edasi: Misjonireis ületas ootused

Misjonireisid

9 3 200pxSuvi 2014 on käes. Varsti sõidavad eestlaste misjonirühmad teenima isuri, komi ja handi rahvast. Nende misjoniseiklustest võime lugeda ajakirja Hõimurahvaste Aeg sügisnumbrist. Palun palvetage nende pärast!

2013. aasta suvel sõideti Eestist järjekordselt lühiajalistele misjonireisidele. Isuri juurtega evangelist German Andrejev Narvast korraldas koos meeskonnaga telgikoosolekuid Komimaal ja jõudis külastada ka marisid.

Komimaal oli teine eestlaste grupp abiks lastelaagri läbiviimisel.

Ja nagu alati, leidus inimesi, kes olid valmis minema hantide juurde Siberisse.

Eelnimetatud reise toetas jõudumööda ka Eesti Evangeelse Allianssi misjonitoimkond ja Hõimurahvaste Aeg.

Ülal:  German Andrejev hoiab telgiteenistusel käes komikeelset Uut Testamenti.

Loe edasi: Misjonireisid

Reis lähedasele Komimaale

Mihhail Komi2013 153 300pxKomi pealinnast Sõktõvkarist ning Storoževski külast on viimasel ajal siin ajakirjas palju juttu olnud. Samamoodi oli kohapeal eestlaste suhtes – iga päev meie sõidu jooksul küsiti minult midagi või lihtsalt meenutati Neemo Raasikut, Küllike Evartovi ja teisi seal käinuid. Ka meie põhiline peatuspaik oli Internatsionalnõi 103 Storoževski külas – vähemalt misjoni mõistes tõeline viie tärni hotell! Küllikese poolt varem kirjeldatud vastuvõtjate soojuse kohta ei olegi midagi lisada, tooksin vaid ühe täpsustuse. Nimelt ei asu Komimaa edelanurk meist sugugi mitte mitme tuhande kilomeetri kaugusel. Linnulennult on sinna u. 1600 km, nii et ligikaudu sama distants, mis kuhugi Lõuna-Ungari linna. Ungari kohta me ju ei mõtle, et see on kaugel!

Loe edasi: Reis lähedasele Komimaale

Kes meie oleme?

Hõimurahvaste Aeg on Eesti Piibliseltsi, Eesti Evangeelse Luterliku Kiriku Misjonikeskuse, Eesti Evangeelse Alliansi misjonitoimkonna ja Ljus i Österi 2006. aastal algatatud projekt, mille eesmärk on ergutada Eesti kristlasi võtma vastutust meie soomeugrilastest õdede-vendade toetamiseks Venemaal.